Калинопільська селищна рада Звенигородського району Черкаської області
Офіційний вебсайт

Нова українська школа

Нове освітнє середовище

Відповідно до Концепції реалізації державної політики у сфері реформування загальної середньої освіти «Нова українська школа» на період до 2029 року, схваленої розпорядженням Кабінету Міністрів України від 14.12.2016 988-р, в Україні з 2017 року триває системна реформа загальної середньої освіти, метою якої є побудова якісної, сучасної та конкурентоспроможної загальної середньої освіти. Міністерством освіти і науки України затверджено Методичні рекомендації щодо організації освітнього простору Нової української школи (наказ МОНУ від 23.03.2018 283).

Особливістю Нової української школи є, крім іншого, організація такого освітнього середовища, що сприятиме вільному розвитку творчої особистості дитини. З цією метою змінюються просторово-предметне оточення, програми та засоби навчання.

Освітній простір організовується таким чином, щоб учитель міг спостерігати за діяльністю дітей в усіх осередках, діти мали можливість безпечно переміщуватися і було місце для зберігання особистих речей. Відповідно урізноманітнюються варіанти організації навчального простору в класі. Крім класичних варіантів, використовуються новітні, наприклад, мобільні робочі місця, які легко трансформувати для групової роботи. Планування і дизайн освітнього простору школи спрямовуються на розвиток дитини та мотивації її до навчання.

Освітній простір Нової української школи не обмежується питаннями ергономіки. Організація освітнього простору навчального кабінету потребує широкого використання нових ІТ-технологій, нових мультимедійних засобів навчання, оновлення навчального обладнання, що здійснюється через такі осередки:

  • навчально-пізнавальної діяльності (з партами/столами);
  • змінні тематичні осередки (дошки/фліп-чарти/стенди для діаграм
    з ключовими ідеями);
  • гри (настільні ігри, інвентар для рухливих ігор);
  • художньо-творчої діяльності (полички для зберігання приладдя та стенд для змінної виставки дитячих робіт);
  • куточок живої природи для проведення дослідів (пророщування зерна, спостереження та догляд за рослинами, акваріум);
  • відпочинку (з килимом для сидіння та гри, стільцями, кріслами-пуфами, подушками з м’яким покриттям);
  • дитяча класна бібліотечка;
  • осередок вчителя (стіл, стілець, комп’ютер, полиці/ящики, шафи для зберігання дидактичного матеріалу тощо).

 

Створене середовище повинно забезпечувати можливість дитини робити власний вибір, умови для розвитку нових та вдосконалення набутих практичних навичок, отримання нових знань, розвитку позитивного ставлення до інших.

 

Одним із завдань реформи є цифровізація освітнього процесу, що передбачає покращення цифрової грамотності як учителів так і учнів. Для виконання цього завдання вживаються відповідні заходи. Усі заклади освіти оснащені мульмедійними засобами навчання з програмним забезпеченням та сучасним комп’ютерним обладнанням. У 2024-2025  роках за кошти державного та місцевого бюджетів придбано  29 мультимедійних комплексів на загальну суму 2,2 млн. грн.

Загалом, у закладах загальної середньої освіти громади налічується 265, у закладах дошкільної освіти - 18 одиниць комп’ютерної техніки. Для якісної організації освітнього процесу використовуються 9 НКК, 24 інтерактивні дошки та 17 проекторів.

Усі заклади загальної середньої освіти та шкільні бібліотеки підключені до мережі Інтернет.

Окрім цього для Калинопільського ліцею №1 придбано кабінет Захисту України з сучасним обладнанням (1,5 млн. грн.). Інноваційна школа також забезпечена набором ЛЕГО.

Здійснено капітальний ремонт харчоблоку в Калинопільському ліцеї№1 (2,7 млн. грн.).

У громаді забезпечено організоване підвезення шкільними автобусами для 330 дітей. Наразі підвезення учасників освітнього процесу здійснюють 7 шкільних автобусів. За час дії воєнного стану 3 автобуси мобілізовано для потреб Збройних Сил України. На часі - розширення транспортного парку закладів освіти.

     

Для забезпечення освітнього процесу в рамках НУШ здійснено підвищення кваліфікації 169 учителів всіх навчальних дисциплін за всіма освітніми галузями (1-8 класи). Крім цього забезпечено підготовку 3 вчителів предмета „Захист України“ до роботи за новою Модельною програмою навчального предмета „Захист України“.

 

Кількість закладів освіти з інклюзивним навчання  зростаєСтаном на 01.09.2025 інклюзивне навчання в громаді забезпечують 5 закладів освіти, у тому числі 2 заклади дошкільної освіти. У них функціонує 25 класів та 4 дошкільні групи. Інклюзивним навчанням охоплено 44 дитини, з них 8 вихованців з числа дошкільнят. Для забезпечення належного освітнього процесу дітей з ООП введено 25 посад асистента вчителя та 4 асистента вихователя).

Для більш комфортного та ефективного навчання дітей з ООП у закладах освіти створено 3 ресурсні кімнати (3 них 1 - у закладі дошкільної освіти).

Для проведення комплексної оцінки, надання психолого-педагогічних та корекційно-розвиткових послуг, системного кваліфікованого супроводу дітей з ООП в громаді функціонує  інклюзивно-ресурсний центр, діяльність якого забезпечують 5 фахівців.

У цьому навчальному році освітня мережа виглядає таким чином: функціонують 2 ліцеї (опорні заклади з філіями), 5 гімназій, 2 дитячі садки. В закладах дошкільної освіти навчається 178 дітей, у закладах загальної середньої освіти - 1023 учні.

Однією зі складових реформи є формування спроможної мережі закладів освіти та побудова нової освітньої інфраструктури, що дозволить учням з 01.09.2027 здобувати трирічну профільну середню освіту (10-12 класи).

Формування такої мережі здійснюється поетапно. Передбачається, що заклади загальної середньої освіти мають або отримати статус гімназій та надавати освітні послуги в межах базової середньої освіти, або стати академічними ліцеями та надавати освітні послуги в межах повної загальної середньої освіти. Відповідно до плану формування мережі ліцеїв Черкаської області, затвердженого рішенням Черкаської обласної ради від 21.06.2024 24-29/VІІІ, для нашої громади таким закладом визначено Калинопільський ліцей 1.

Однак,  у зв’язку з складною демографічною ситуацією, міграцією сімей, іншими обставинами сьогодні важко бути впевненим, що цей заклад зможе функціонувати у тих вимогах і обсягах, яких вимагає законодавство про освіту та, зрештою, і ставить життя. Йдеться про те, що якщо у громадах не вистачатиме контингенту учнів 10-12 класів, то тоді такий ліцей може бути один на декілька громад.

 

 

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора