Сучасні сервіси на допомогу клієнтам служби зайнятості
В наш швидкісний, мобільний час, світ перейшов на новий етап життя, де головну роль виконує інформація. На сьогодні інформація є одним з найцінніших ресурсів. «У своєму прагненні зробити послуги максимально доступними та комфортними для клієнтів служба зайнятості активно впроваджує електронні сервіси з надання соціальних послуг громадянам та роботодавцям з використанням інтернет-технологій. Доступність до ресурсів не лише з комп’ютера, підключеного до мережі Інтернет, а також із мобільного телефону на базі програмного забезпечення Android та Apple», - розповідає директорка Катеринопільської районної філії Черкаського обласного центру зайнятості Тетяна Кондратенко.
Веб-сайт Державної служби зайнятості «Єдине соціальне середовище зайнятості» надає користувачам можливість швидкого пошуку вакансій та резюме по всій Україні, подання роботодавцями звітності в режимі онлайн, розширює можливість самообслуговування громадян шляхом доступу до «Електронної черги».
В залежності від потреб клієнта, доступні такі корисні дистанційні онлайн-сервіси як «Електронний кабінет роботодавця» і «Електронний кабінет безробітного».
«Електронний кабінет роботодавця» - це сучасний інформаційно-комунікаційний сервіс, зорієнтований, насамперед, на економію часу роботодавців та підвищення ефективності їх взаємодії зі службою зайнятості. По суті, це персональне автоматизоване робоче місце, що надає можливість подання звітності до центру зайнятості в режимі онлайн, перегляду стану укомплектування заявлених вакансій та кількості направлень центром зайнятості претендентів на роботу, моніторингу договорів на організацію громадських та інших робіт тимчасового характеру та працевлаштування після професійного навчання, перегляду актуальних резюме шукачів роботи та виконання безлічі інших функцій. На даний час 84 роботодавця Катеринопільщини зареєструвалися та працюють у власних електронних кабінетах.
«Електронний кабінет безробітного» надає можливість зареєстрованому безробітному створити власне резюме, здійснити підбір роботи, ознайомитись з інформацією про тимчасову зайнятість, дізнатися про можливість професійного навчання, отримати інформацію щодо нарахувань та виплат допомоги по безробіттю. Також користувач персонального кабінету, не будучи фізично присутнім у центрі зайнятості, може переглянути дані про заплановані та фактичні відвідування центру зайнятості, дізнатися про заходи, які заплановані у центрах зайнятості, та записатися на ті з них, що зацікавили. На даний час 33 особи з числа безробітних, які перебувають на обліку у Катеринопільській районній філії зареєстрували свої електронні кабінети.
Завдяки сервісу «Електронна черга» на порталі Державної служби зайнятості www.dcz.gov.ua, сьогодні є можливість, не виходячи із дому та не витрачаючи часу та коштів на проїзд, записатися на прийом до спеціаліста будь-якого центру зайнятості України за посиланням:http://www.dcz.gov.ua/EReception/#/about
Якщо особа зарезервувала для себе електронним шляхом час, їй не потрібно отримувати талон на відвідування, чекаючи у черзі, а треба безпосередньо звернутися до робочого місця фахівця центру зайнятості на зареєстрований особистий час та дату прийому, які вказані в талоні на відвідування, а також мати при собі необхідні документи.
Самоосвіта на сьогодні є необхідністю для усіх, хто дбає про власний професійний розвиток. Враховуючи це, службою зайнятості для безробітних реалізовано сервіс «Освітній портал державної служби зайнятості», який дозволяє пройти різноманітні безкоштовні курси, що допомагає розвивати особистісні компетенції, затребувані на ринку праці; отримати актуальну інформацію щодо пошуку роботи; навчитися складати резюме сучасного формату; підготуватися до співбесіди з роботодавцем; обрати освітні курси та вебінари для безробітних, зокрема ті, які проводяться центрами професійно-технічної освіти служби зайнятості.
Враховуючи необхідність розвитку професійних та особистих навичок, службою зайнятості впроваджено сервіс «Платформа профорієнтації та розвитку кар’єри» та «Моя професія: консультаційна мережа». Використання цих ресурсів дає можливість користувачам дізнатися:
- Про свою професійну спрямованість;
- Дізнатися про наявність здібностей до підприємницьку діяльність;
- Визначити сильні та слабкі сторони своєї особистості;
- Визначити рівень комунікабельності, здатності працювати у команді, перевірити наявність лідерських якостей, стресостійкість.
На даний час можливостями цих платформ скористалися понад 80 катеринопільчан, з яких 34 -учні випускних класів.
Однією з нових сучасних форм роботи, запровадженої у службі зайнятості, є проведення вебінарів. Така форма дозволяє надавати інформаційні та консультаційні послуги дистанційно із забезпеченням зворотного зв’язку та охопленням більшого числа клієнтів. Починаючи з початку 2021 року Катеринопільською районною філією Черкаського ОЦЗ проведено 9 таких заходів, у яких взяли участь 72 особи.